דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחקר: ניתוח בריאטרי מפחית הסיכון לאירועי לב ושבץ מוחי 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 1692 פעמים ]

מחקר: ניתוח בריאטרי מפחית הסיכון לאירועי לב ושבץ מוחי

השמנת יתר היא גורם סיכון מובהק לאירועי לב ושבץ מוחי, אך האם ירידה במשקל יכולה באמת להפחית את הסיכון? ד"ר אסנת רזיאל עם תוצאות מחקר שבדי חדש שבדק את האפקטיביות של ניתוחי הרזיה והסיכון לאירועי לב ושבץ

השמנת יתר גורמת להתהוות מחלות נילוות, בין היתר עלייה בלחץ הדם, עלייה ברמות הסוכר בדם וסיכון לסוכרת מסוג 2, עלייה ברמת הכולסטרול הרע, קשיים בכניסה להריון וגם הסיכון ללקות באירוע לב, שבץ ועד תמותה.

4,000 מטופלים ומסקנה אחת

מחקר שבדי חדש – SOS, בדק את הקשר בין ניתוחים בריאטריים לבין ירידה במשקל והסיכון לאירועי לב ושבץ. החוקרים קיימו מחקר פרוספקטיבי מבוקר מתמשך, ללא רנדומיזציה, שבוצע ב-25 מחלקות כירורגיות ציבוריות וב-480 מרכזים בריאותיים בשבדיה.

במסגרת המחקר נבדקו 2,010 משתתפים עם השמנת יתר שעברו ניתוח בריאטרי ו-2,037 אנשים השייכים לקבוצת הבקרה שהותאמה להם, המקבלים טיפול רגיל. הנבדקים גויסו החל מה-1 בספטמבר 1987 ועד ל-31 בינואר 2001. תאריך ניתוח הממצאים היה ב-31 בדצמבר 2009, עם מעקב חציוני של 14.7 שנים (טווח של 0-20 שנה).

הקריטריונים להכללה במחקר היו גיל 37 עד 60 עם מדד מסת גוף של 34 לפחות אצל גברים, ו-38 לפחות אצל נשים. הקריטריונים לאי-הכללה היו זהים אצל הנבדקים שעברו ניתוח ואלה המשמשים כבקרה. המטופלים שעברו ניתוח עברו מעקף קיבה (13.2%), טבעת (18.7%), או SRVG (68.1%), ומשתתפי הביקורת קיבלו טיפול רגיל במערכת הבריאות השבדית. הם עברו בדיקות גופניות וביו-כימיות בפרקי זמן מתוכננים,  ובוצעו הצלבות עם בסיס הנתונים.

יותר ניתוחים בריאטריים, פחות אירועי לב

מדדי התוצאות העיקריים כללו את נקודת הסיום העיקרית של המחקר, שהיה שיעור התמותה הכולל, והם פורסמו בשנת 2007. אוטם שריר הלב ושבץ מוחי הוגדרו כנקודת סיום משניות, שנשקלו בנפרד ושולבו במחקר.

תוצאות המחקר הראו מספרים נמוכים יותר של מקרי מוות מאירועי לב או שבץ לאחר ניתוחים בריאטריים, 28 אירועים בקרב 2,010 מטופלים בקבוצת המנותחים, לעומת 49 אירועים בקרב 2,037 מטופלים בקבוצת הביקורת. (יחס סיכון HR=0.47 )

מספר האירועים הקרדיווסקולריים הראשונים, קטלניים או לא; אוטם שריר הלב או שבץ מוחי, מה שקרה קודם, היה נמוך יותר בקבוצה שעברה ניתוח, 199 אירועים אצל 2,010 מטופלים ביחס לקבוצת הביקורת 234 אירועים אצל 2,037 מטופלים. (יחס סיכון HR=0.67 )

החוקרים הסיקו כי ניתוחים בריאטריים הביאו למספר נמוך יותר של מקרי מוות כתוצאה מאירועי  לב או שבץ מוחי, ולשכיחות נמוכה יותר של אירועי לב ושבץ בקרב מבוגרים עם השמנת יתר.

 

 

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב